מיקרוסופט, סטארבקס, והשם שלכם
- Yoram Zahavi יורם זהבי
- 21 באוק׳ 2022
- זמן קריאה 4 דקות
איזו התרגשות! מיקרוסופט הכריזה על יכולת חדשה שנקראת Meeting Recap. אם אתם לקוחות Teams Premium, היו מוכנים לשנות את הרגלי העבודה שלכם או לפחות את הרגלי הפגישות. הבשורה החשובה עבורכם היא שאם פספסתם פגישה כי הייתם צריכים להוציא את הילד מהגן, להיות נוכחים בפגישה אחרת, או פשוט נאלצתם לעזוב פגישה לפני שהסתיימה - הכל בסדר, לא קרה אסון.
היכולת- Meeting Recap מאפשרת לכם לחזור אל תמלול השיחה, לדלג בין הפרקים השונים שזוהו בהקלטת הווידאו, תוכלו לסקור משימות שזוהו במהלך הפגישה (ראו הוזהרתם, יש מצב שמישהו נתן לכם אחת כשלא נכחתם ?!), לזהות את הרגעים החשובים עבורכם - מתי עזבתם את הפגישה, ומתי מישהו מהנוכחים קרא בשמכם. תוכלו לחפש בתמלול ולהנות ממנוע חיפוש מותאם אישית עבורכם, ולקבל אימייל יומי, מסוגנן ואישי עם כל הממצאים הרלוונטיים לכם. כל-כך הרבה גודיז. אלה יכולות מבוססות בינה מלאכותית שהופכות זמינות לקהל. איזה יופי! הייתה לי הזכות לקחת חלק ב"מפעל" הזה ואני בהחלט מתרגש עבור צוות MSAI בישראל מההכרזה. במיקרוסופט מספרים שזו רק תחילת הדרך ועוד הרבה יכולות חדשות לפנינו - אנחנו בהחלט נוגעים בקצה הקרחון.
למה הסיפור הזה עובד? למה המוצר הזה טוב עבורכם? היכולת הזו נוגעת כמובן ברצון שלנו להיות יותר יצרניים ואפקטיביים (במיקרוסופט מתיימרים לקצר 60 דקות פגישה ל-5 דקות של עבודת Recap), לעזור לנו להתמודד עם פחד ההחמצה (אולי האפקט של FOMO בסביבת העבודה). מעתה קיבלנו כלי שעוזר לנו לגשר על פער פוטנציאלי, על הרצון לשמר ולבנות קשרי עבודה, ולהשלים מהר את מה שפספסנו - כולנו רוצים להישאר בעניינים. אבל יותר מכך - זו יכולת מותאמת אישית שעוזרת לנו לחבר את נושאי השיחה אלינו, ואת עצמנו לאנשים ולהתרחשויות בשיחה עצמה.
מבין כל הפיצ'רים הנפלאים שברשימה יש אחד שבולט בייחודו - תוכלו לדלג בין הרגעים בהם הזכירו את שמכם במהלך הפגישה. פיצ'ר אישי ה"מנגן" ישר אל תוך הפעילות המוחית שלכם. זו ההזדמנות שלכם לראות ולבדוק מי וכמה פעמים הזכירו אתכם. פעולת הבדיקה שקולה אולי לרצון שלכם לדעת עד כמה הרגישו בחסרונכם, כמה אתם חשובים גם כשאינכם נוכחים, מתי ובאיזה קונטקסט אחרים מציינים את שמכם. אפשר אולי להשוות זאת לבדיקת מספר הלייקים שקיבלתם על הפוסט שלכם, אלא שהפעם הם ניתנים באופן מילולי במהלך פגישה ומחוברים אליכם ולעשייה שלכם. שאלתם את עצמכם כמה "עוקבים" יש לכם במהלך פגישה? אתם יכולים להתחיל לבדוק עכשיו.
דייל קרנגי (Dale Carnegie), מומחה להתנהגות אנושית, אמר - "זכור ששמו של אדם הוא עבור אותו אדם הצליל המתוק והחשוב ביותר בכל שפה." אם אתה רוצה להראות שאכפת לך, אם זה חבר חדש שאתה פוגש או בוס עתידי שראיין אותך, השמעת שמם באמצע השיחה בהחלט תשלח ניצוץ של עניין ממך לאותו אדם. כולנו מבינים זאת, וכולנו כבר בדרך לבדוק אם הזכירו את שמנו בפגישה או אולי אף יותר חשוב - להזכיר את שמם של אחרים?!
במחקר שערכו דניס קרמודי ומי'קל לוויס מהאוניברסיטה לרפואה בניו ג'רזי באמצעות טכנולוגיות fMRI, נבדקו דפוסי הפעלת המוח בתגובה לשמיעת השם הפרטי של האדם, בניגוד לשמיעת שמות של אנשים אחרים. הם הראו כי ישנה הפעלת מוח ייחודית המתרחשת כשאדם שומע את שמו. בנוסף, הראו כי דפוסי ההפעלה בעת שמיעת השם שלך דומים לדפוסים המדווחים כאשר אנשים מבצעים שיפוט לגבי עצמם ואיכויותיהם האישיות, וכוללים את האזורים של הקורטקס הקדמי המדיאלי והקורטקס הטמפורלי העליון.
אנשי שירות ומכירות מבינים שציון שם הלקוח יוצרת בצד השני מחויבות ומעבירה אותו באופן אוטומטי לרמת קשב אחרת. מורים משתמשים בטכניקה כדי למשוך את תשומת לב התלמיד. אלה המודעים לתופעה יתחילו את היום ב- "בוקר טוב יורם" ולא במשפט הקצר - "בוקר טוב". יש כאלה שיגדילו לעשות ויציינו את שמות הילדים שלי ובת הזוג - הם יביעו התעניינות גם בהם תוך אזכור שמם הפרטי.
שמיעת השם שלך גורמת לתגובה כימית ולהרגשה טובה. הורמונים, כגון דופמין וסרוטונין, משתחררים למוח כאשר האוזניים מקודדות ששמך זה עתה נאמר בקול. פרץ ההתרגשות הזה משמח אנשים ושולח אותות לא מודעים כמו אמפתיה, אמון וחמלה למוח הלא מודע. שימוש בשם הפרטי יגרום לאדם להרגיש מוערך, מכובד, נכלל.
רגע, זהירות! אם ביטאתם את השמות באופן שגוי יש מצב שגרמתם לשומע להרגיש בלתי נראה או חסר משמעות. אנשים עלולים להרגיש שקולם לא נשמע, פגועים, מותקפים או לא מספיק חשובים. ביטוי שגוי של שם יכול ליצור תגובה של מיקרו-אגרסיביות, מכיוון שהאדם עלול להרגיש נדחק, בלתי נראה או לא ראוי. במחקר שערכו טרייסי רנק-כריסטמן (Tracy Rank-Christman) ושותפיה הם מצאו שבשוק המבוסס על התאמה אישית (ע"פ שם לקוח) מתקיימת צריכה מוגברת. לעומת זאת, "זיהוי שם שגוי בשוק" מפחית את הצריכה וזאת כתגובה הגנתית לאיום הנתפס על הזהות האישית.
שמות שנראים "זרים" או "יוצאי דופן" במקום גיאוגרפי מסוים (כמו שמות סינים בסביבה מערבית ולהיפך) עשויים להיאמר באופן שגוי לעתים קרובות. אנשים עשויים להחליט לפשט את שמותיהם, לקצר אותם, או לאמץ שמות חדשים רק כדי להשתלב בצורה טובה יותר. יצא לכם להמציא את שם הסטארבקס שלכם? יש כאלה שעושים זאת מטעמים של שמירה על פרטיות, אך רבים פשוט לא מרגישים בנוח כשהבריסטה טועה בקריאת שמם.
אז בפעם הבאה שאתם נכנסים לפגישה עם כוס סטארבקס שכתוב עליה שם שהוא לא ממש השם שלכם, ואתם מציינים במהלכה את שמם של השותפים שלכם (או לחילופין אינכם מציינים את שמם כלל) - זכרו שיש שם עוד רובד חדש של תוצרים ומסרים שמתקיים ועובר מתחת לפני השטח - בין אם אתם רוצים בכך ובין אם לא, הטכנולוגיה ממפה את ההתייחסות שלכם ומייצרת חיזוק או פגיעה בקולגות שלכם.
----

Comments